
سرفصل ها
دسته موتور چیست؟
دسته موتور چیست؟ در اغلب خودروها موتور و گیربکس توسط سه یا چهار پایه نگهداری می شوند که به پایه ای که موتور را نگه میدارد اصطلاحا دسته موتور (Engine Mount) می گویند.
دسته موتور در واقع تکیه گاهی برای موتور خودرو محسوب می شود که از سویی به موتور و از سوی دیگر به بدنه خودرو متصل است، به طور کلی با کمک این قطعه گیربکس و موتور به شاسی و بدنه خودرو متصل میشود.
موتور خودرو دارای ارتعاشات بالاست بنابراین وظیفه دسته موتور جلوگیری از این ارتعاشات و نگهداری از موتور است که دارای یک بخش لاستیکی می باشد که این بخش لاستیکی مانع از برخورد موتور به بدنه خودرو می شود.

انواع دسته موتور
- دسته موتور لاستیکی
- دسته موتور هیدرولیک
- فنری
- صلب یا فلزی
- الکترونیکی
دسته موتور لاستیکی
این نوع دسته موتور از جنس پلاستیک انعطاف پذیر و ارتجاعی ساخته شده اند که می توانند ضربات و ارتعاشات وارده را جذب کند.
دسته موتور هیدرولیکی
این نوع دسته موتور ساختار پیچیده تری دارد و دارای قطعاتی همچون پایه فلزی فنری و سیال روغنی می باشد که به خاطر وجود همین سیال به آن دسته موتور هیدرولیکی میگویند که عمل جذب و دفع ارتعاشات از همین طریق صورت می گیرد. این نوع دسته موتور بیشتر در خودروهایی به کار می روند که دارای موتور عرضی می باشد.
دسته موتور صلب یا فلزی (Rigid or metal mount)
این نوع دسته موتور در خودروهای سبک به کار می روند ، علت نام گذاری این دسته موتور به نحوه اتصال آن به شاسی خودرو باز میگردد، دسته موتورهای صلب و یا فلزی در دور موتور بالا قادر به جذب ارتعاشات نیستند که موجب آسیب رسیدن به خودرو می شود.
دسته موتور فنری
پلاستیک به کار رفته در این نوع دسته موتور از جنس پلیوراتان است که طول عمر بیشتری دارد. این نوع دسته موتور بیشتر در خودروهایی به کار میرود که دارای موتور بزرگ هستند. دسته موتور فنری در برابر ارتعاشات مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.
دسته موتور الکترونیکی
جدیدترین دسته موتور ، دسته موتور الکترونیکی است که دارای یک کنترلر می باشد که با تولید ارتعاشاتی در جهت مخالف، موجب دفع ارتعاشات می شود.
دسته موتور بخشی از لوازم یدکی خودرو می باشد که شما میتوانید این محصول را با بهترین قیمت و کیفیت از ما خریداری کنید.